اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تحلیل البناء از تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان

روزنامه لبنانی البناء نوشت، تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی درباره حملات هوایی به مواضع حزب الله در سوریه و لبنان صرفا به منظور آرام کردن جبهه داخلی این رژیم است.

تحلیل البناء از تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه لبنانی  البناء در یادداشتی با عنوان «اسرائیل جنگی منطقه‌ای را احساس کرده و از جانب حزب الله نگران است»، تاکید کرد، تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه حزب الله جنبه بازدارندگی دارد نه اینکه واقعا این رژیم جرات حمله داشته باشد.

نویسنده یادداشت خود را با طرح دو سؤال آغاز کرد. چرا ارتش رژیم اسرائیل تهدید می‌کند  که به وقت حمله علیه حزب الله بسیار نزدیک شده است آیا معمولا مهاجم از پیش نقشه حمله را به دشمن می‌دهد یا با این کار قصد ایجاد بازدارندگی را دارد؟

منابع رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند که ارتش این رژیم در آستانه حمله به حزب الله در لبنان و سوریه است و می‌گویند، طرحی را که اسرائیل برای بمباران سیصد هدف حزب الله تدارک دیده برای فلج کردن قدرت تهاجمی این جنبش کافی است.

به نوشته البناء، در اینجا نخستین نتیجه گیری این است که اسرائیل درصدد مبارزه با حزب الله از طریق حملات هوایی و بمباران موشکی است. چیزی که ایده یورش‌های زمینی را بعید می‌کند در حالی که حمله زمینی تنها راه تسلط کامل بر دشمن است.

این روزنامه لبنانی افزود: گواه مطلب فوق این است که روس‌ها در سوریه بیش از یکصد و بیست هزار حمله هوایی علیه مواضع تروریست‌هایی که بیش از یکصد هزار کیلومتر مربع را در کنترل خود داشتند انجام دادند و بی تردید این حملات، ضربات کاری به اعضا و مواضع گروه‌های تروریستی وارد کرد؛ اما این ارتش سوریه بود که با همپیمانی حزب الله و دیگر گروه‌های مقاومت موفق به آزادسازی  خاک این کشور و تسلط بر آنجا و آماده کردن تمهیدات بازگشت غیرنظامیان به شهر و روستاهایشان و ممانعت از بازگشت تروریست‌ها شده است.

البناء ادامه داد: این موضوع ثابت می‌کند که برای یکسره شدن نبرد علاوه بر حملات هوایی عملیات زمینی هم اجتناب ناپذیر است؛ اما چگونه است که اسرائیل فقط به حملات هوایی اشاره می‌کند و عملیات زمینی و دریایی را بعید می‌شمرد.

نویسنده تصریح کرد: این قضیه به شکست‌های زمینی اسرائیل در جریان حمله سال 2006 این رژیم به لبنان بازمی‌گردد و همچنین به خسارتی که کشتی جنگی آن در سواحل لبنان توسط یک فروند موشک حزب الله متحمل شد تا جایی که اگر اسرائیلی‌ها کشتی را به ساحل خود نکشانده بودند در قعر دریا غرق شده بود. همین حادثه موجب شد که ناوگان نیروی دریایی رژیم صهیونیستی دیگر از نزدیک شدن به آ‌بهای لبنان  دوری گزیده و سرکشی خود در آب‌های منطقه‌ای آن را کاملا متوقف کند.

البناء نوشت: اسرائیل یک ائتلاف بزرگ  را در جبهه مقابل خود می‌بیند که از لبنان، سوریه، غزه و عراق آغاز می شود و تا ایران و یمن ادامه دارد و می داند در پی کلید خوردن جنگ در خلیج فارس  اسرائیل از سمت سوریه، غزه و لبنان هدف قرار می‌گیرد.از همین روست که مجبور است پیام‌های تهدیدی برای طرف‌های مختلف بفرستد؛ اما در شرایط کنونی این حزب الله است که در دایره جنگ مستقیم با اسرائیل است.

این روزنامه افزود: حزب الله هم حزب الله سال 1984 نیست که هدف تجاوز و اشغالگری قرار بگیرد و پاسخی ندهد. نبردهای حزب الله در سال 2000 و 2006 به اسرائیل فهمانده است که معادله تغییر کرده است و از این پس معادله حاکم بین حزب الله و رژیم صهیونیستی چشم در مقابل چشم و دندان درمقابل دندان خواهد بود و چه بسا با پاسخی سهمگین‌تر هم روبرو شود.

نویسنده با بیان اینکه نقش حزب الله در سوریه و الگوگیری ده‌ها جنبش مقاومت و کشور از نمونه جهادی حزب الله و نفوذ فرهنگی بر آنها عواملی است که مورد توجه دقیق آمریکا قرار دارد ، افزود: مکاتب مطالعات غربی معتقدند اگر ائتلاف بین حزب الله و دولت سوریه و الحشد الشعبی و انصار الله نبود جهان عرب کاملا در تسخیر آنها بود؛ زیرا این گروه‌ها هنوز هم به دنبال آزادسازی مناطق خود از زیر نفوذ آمریکا و مقابله با عملی شدن معامله قرن هستند. از همین رو ست که اسرائیل در مقطع کنونی به منظور اجرای معامله قرن درصدد کنترل حزب الله است.

به نوشته البناء اما آیا تهدیدهای اسرائیل مفید است؟ این روزنامه پاسخ داد: اسرائیل اگر ترس به وحشت انداختن حزب الله را داشته باشد باید گفت در این کار موفق نبوده است؛ چون حزب الله به جنگ با اسرائیل عادت دارد و در جریان همه تحرکات نظامی و بحران سیاسی این رژیم قرار دارد. اسرائیل هم از نفوذ نظامی حزب الله در  لبنان و سوریه باخبر است و از زیر و روی زمین در کمین اسرائیل برای روزی نشسته است که دستکمی از قیامت نخواهد داشت.

این روزنامه لبنانی در ادامه داد: اما چرا اسرائیل این گونه تهدید می‌کند؟ و پاسخ داد: در وهله نخست برای اینکه جبهه داخل اسرائیل را که از پیامدهای احتمالی هر گونه جنگی در منطقه خلیج فارس هراس دارد آرام کند. بخصوص که صهیونیست‌ها با دو چشم خود شاهد بودند چگونه منطقه کوچکی مثل غزه در برابر ماشین جنگ هوایی و زمینی اسرائیل مقاومت کرد و موشک‌های آن تا نزدیکی تل آویو به زمین نشستند. آن وقت تجهیزات نظامی و مهارت رزمی حزب الله که جای خود دارد.

البناء تاکید گرد: بنابراین تهدیدهای اسرائیل صرفا در چارچوب اطمینان بخشی به جبهه داخل اسرائیل و همچنین پیشبرد اهداف نشست بحرین با قدرت نمایی اسرائیلی است.

به عقیده نویسنده در همین حال باید گفت اسرائیل می‌داند که هدف گرفتن سیصد نقطه در لبنان منجر به آسیب های ساختاری به زرادخانه حزب الله نمی‌شود. زرادخانه ای که حزب الله تاکید می‌کند به طور کامل به سمت اهداف حیاتی نظامی و اقتصادی در فلسطین اشغالی نشانه گرفته شده است.

دفاع ارتش لبنان از مقاومت ستودنی است

نویسنده در ادامه تاکید فرمانده ارتش لبنان در عید مقاومت بر نقش ارتش در آزادسازی اراضی اشغالی لبنان را ستود و گفت: این اتفاق تاریخی و مهمی است که دولت در کنار حزب الله در برابر حمله اسرائیل بایستد.

البناء در پایان هم این پرسید؟ اسرائیل به کجا می‌رود؟ و ادامه داد: پاسخ سوال نزد این رژیم یا آمریکایی‌ها نیست؛ بلکه در  موشک‌های مقاومت و سوریه و همچنین ارتش ملی لبنان است که مخالف اتخاذ سیاست خویشتنداری در قبال میهن است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول